B-17

Letci,ktorých zaujalo lietanie na akciách ponorkového klubu,ale nielen tam.

B-17

Poslaťod randa » Sob Dec 06, 2014 1:01 pm

B-17Gs_381st_Bomb_Group_1944.jpg
B-17Gs_381st_Bomb_Group_1944.jpg (70.46 KiB) Zobrazené 4080 krát
B-17 Flying Fortress
Color Photographed B-17E in Flight.jpg
Boeing B-17E Flying Fortress počas letu, 1942
Typ bombardér
Výrobca Boeing
Konštruktér Edward Curtis Wells
E. Gifford Emery
Prvý let 28. júla 1935
Zavedený apríl 1938
Vyradený 1968 (Brazílske letectvo)
Hlavný používateľ United States Army Air Forces
Royal Air Force
Výroba 1936 – 1945
Vyrobených 12 731
Cena za kus 238 329 USD v roku 1945
Varianty XB-38 Flying Fortress
YB-40 Flying Fortress
C-108 Flying Fortress
Boeing B-17 Flying Fortress bol americký štvormotorový ťažký bombardér používaný americkým letectvom počas druhej svetovej vojny.
Používaný bol najmä pre denné nálety nad európskymi bojiskami.

3 Technické údaje
3.1 B-17F Flying Fortress
3.1.1 Výzbroj
3.2 B-17G Flying Fortress
3.2.1 Výzbroj
5 Iné projekty
Vznik a vývoj[upraviť | upraviť zdroj]
8. augusta 1934, U.S. Army Air Corps (USAAC) vyhlásilo súťaž na výrobu nového ťažkého bombardéra, ktorý by nahradil zastarávajúci typ Martin B-10. Medzi rozhodujúce požiadavky patril najmä dostup s plnou záťažou bômb do výšky 10 000 stôp (3 km) a výdrž najmenej 4 hodiny letu rýchlosťou 200 míľ/h (320 km/h) rovnako plne zaťažený bombami. Letectvo rovnako chcelo, ale nežiadalo to priamo v podkladoch dolet asi 2 000 míľ (3 200 km) a maximálnu rýchlosť do 250 míľ/h (400 km/h). Americké letectvo sa v tej dobe pokúšalo podobnými strojmi posilniť svoje základne na Havajských ostrovoch, v Paname a na Aljaške. Definitívne rozhodnutie o výbere malo padnúť na Wright Field v Daytone v štáte Ohio. Do súťaže sa okrem Boeingu prihlásili aj stroje, aj firmy Douglas a Martin, išlo o typy Douglas DB-1 a Martin Model 146.

Prototyp Boeingu B-17, bol označený ako Model 299 a firma ho postavila na vlastné náklady. Na jeho vytvorení sa podieľal konštrukčný tím vedeným E. Giffordom Emerym a Edwardom Curtisom Wellsom. Nový typ v sebe skombinoval vlastnosti experimentálneho bombardovacieho stroja Boeing XB-15 a dopravného Boeing 247. B-17 mohol niesť 2 200 kg umiestnených v bombovnici za kabínou. Jeho obranu tvorilo pôvodne 5 0.30" (7,7 mm) guľometov. Poháňali ho hviezdicové motory Pratt & Whitney R-1690, každý s výkonom 750 ks (600 kW) s optimálnym výkonom v 7 000 stopách (2 100 m). Prvý let prototypu sa uskutočnil 28. júla 1935. 20. augusta prototyp preletel zo svojho domovského letiska v Seattli na Wright Field za 9 hodín a 3 minúty, s priemernou rýchlosťou 378 km/h, čo bolo podstatne viac ako jeho konkurenti. Armáda bola výkonmi nového stroja natoľko nadšená, že objednala 65 strojov ešte pred ukončením súťaže. Ich názor sa však rýchlo zmenil po havárii stroja 30. októbra, pri ktorej zahynuli dvaja skúšobní piloti. Letectvo následne svoju predošlú objednávku stornovalo a požiadalo o výrobu 133 strojov Douglas B-18 Bolo.

17. januára 1936 však letectvo predsa len požiadalo o skúšobnú sériu 13 strojov YB-17, na ktorých boli okrem mnohých podstatných zmien v konštrukcii inštalované aj výkonnejšie motory Wright R-1820-39 Cyclone. Týchto 13 strojov bolo postupne zavedených do skúšobnej prevádzky. 12 z nich v Langley Field vo Virgínii a jeden na Wright Field. 14. vyrobený YB-17 (výrobného čísla 37-369), ktorý bol pôvodne postavený pre pozemné testy pevnosti draku, bol neskôr upravený a boli doň inštalované turbokompresory. Prvý let tohto upraveného stroja sa uskutočnil, kvôli problémom s ich inštaláciou až 29. apríla 1938. Modifikácie na tomto prototype stáli firmu Boeing 100 000 dolárov a pokračovali až do roku 1939 kedy boli s konečnou platnosťou ukončené. Upravený stroj mal väčší dostup a dolet. Stroj bol odovzdaný armáde 31. januára 1939 a bol označený ako B-17A. Bol to prvý operačne nasadený variant stroja B-17.

Počas nasledujúcej vojny bolo vytvorených viacero ďalší variánt po verziu G.
Prílohy
DSC_3785.jpg
B-17 pri bombardovaní.
DSC_3785.jpg (55.94 KiB) Zobrazené 4080 krát
10645257_704129046342327_3154920964955878802_n.jpg
B-17 Žilinského ponorkového klubu
10645257_704129046342327_3154920964955878802_n.jpg (16.53 KiB) Zobrazené 4080 krát
1280px-Color_Photographed_B-17E_in_Flight.jpg
1280px-Color_Photographed_B-17E_in_Flight.jpg (65.79 KiB) Zobrazené 4080 krát
randa
Site Admin
 
Príspevky: 104
Registrovaný: Štv Máj 26, 2011 7:23 pm

Späť na Letecký klub- fórum

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron