Jeep Willys

Fórum Tankového klubu Žilina,sa venuje modelom tankov a bojových vozidiel,ktoré sú postavené v mierke 1:6

Jeep Willys

Poslaťod randa » Str Apr 09, 2014 8:53 pm

V tridsiatych rokoch vykonávali rôzne krajiny sveta vývoj terénneho automobilu , ktorý by sa stal všestranným vozidlom na vojenské účely . V USA bol roku 1938 dokončený stroj tohto typu , ktorý vyrobila firma American Bantam , ale ktorý sa nedočkal ohlasu . Po vypuknutí vojny v Európe roku 1939 sa pozícia amerických úradov zmenil a v júli roku 1940 bola vyhlásená súťaž o armádne zákazku . Technické špecifikácie však boli veľmi prísne , takže sa do súťaže prihlásili iba tri firmy : American Bantam , Willys - Overland a Ford Motors . Spoločnosť American Bantam so svojím vozidlom Bantam BRC - 40 splnila síce zákazku najskôr , avšak nespĺňala hmotnostný limit . Napriek tomu jej bola pridelená štátna zákazka na sedemdesiat kusov . Vývoj ďalej pokračoval aj v oboch neúspešných firmách , ktoré sa začali predbiehať v technických parametroch . Vzhľadom k tomu , že
Jeep Willys Pentagón dospel k názoru , že by rovnako jedna továreň nestačila z kapacitných dôvodov dodať potrebný počet automobilov , zadal každej z troch spoločností zákazku na 1500 kusov . Postupom času sa však ukázalo , že je potrebné , aby vozidlá boli štandardizované a teda aby ich vyrábal len jeden výrobca . Preto bola v polovici roka 1941 vyhlásená nová súťaž , pri ktorej došlo vďaka podobnej kvalite vozov nakoniec k tomu , že rozhodujúcim kritériom sa stala cena . Vyhrala ju nakoniec spoločnosť Willys - Overland , ktorá ponúkla svoj ​​Jeep Willys MB za 739 dolárov . Ihneď bola zadaná armádne zákazka na 16 tisíc kusov vozidiel . Ale ani konkurenčné spoločnosti neprišli skrátka , pretože sa im podarilo získať zákazky od Sovietskeho zväzu a Veľkej Británie , kam bolo dodaných 2 675 vozov Bantam 40 BRC , 3 650 vozov Ford GP a 1 500 vozidiel Jeep Willys . Na jeseň roku 1941 sa ukázalo , že firma Willys - Overland nebude stačiť sama dodať potrebný počet kusov , ktorý navyše narastal o ďalšie zákazky Američanov aj ich spojencov , a tak bola zadaná výroba Willys konkurenčnej firme Ford Motors , ktorá je vyrábala pod označením Ford GPW ( General Purpose Willys ) . Džípy boli v priebehu vojny neustále modernizované a stali sa veľmi obľúbenými medzi americkými i spojeneckými vojakmi . Po druhej svetovej vojne sa začali Jeepy Willys predávať aj na civilné účely . Automobil sa stal základom pre nové typy džípov .
Technické údaje
Typ : terénne osobné vozidlo s náhonom kolies 4 x 4
Pohon : motor Willys 442 , zážihový vodou chladený radový 4válec 2 199 cm ³ ; rozvody L ; kompresia 6,5:1
Výkon : 60 k pri 3 600 ot / min
Prevodovka : 3 rýchlosti vpred , 1 vzad , redukčná prevodovka ; jednokotúčová suchá spojka ; bezuzávěrový diferenciál
Náhon : 4 x 4 ( predné vypínateľný )
Brzdy : hydraulické
Podvozok : tuhé nápravy , odpruženie na listových perách
Karosérie : rámová otvorená
Dĺžka 3,36 m
Šírka : 1,57 m
Výška s nasadenou strechou : 1,77 m
Rázvor 203 cm
Rozchod kolies 123 cm
Svetlá výška 22 cm
Pneumatiky : 6,00 - 16
Hmotnosť : 1045 kg
Dovolené zaťaženie : 360 kg
Maximálna rýchlosť na ceste : 105 km / h
Výrobca : Willys - Overland / Ford Motor Company
Výroba : 1941-1945 ; Willys v tomto období vyrobil 361 349 vozidiel MB a Ford 277 896 vozov GPW
Prílohy
20140409_202334.jpg
20140409_202334.jpg (130.45 KiB) Zobrazené 4558 krát
20140409_202312.jpg
20140409_202312.jpg (104.1 KiB) Zobrazené 4558 krát
20140409_202452.jpg
20140409_202452.jpg (125.2 KiB) Zobrazené 4558 krát
randa
Site Admin
 
Príspevky: 105
Registrovaný: Štv Máj 26, 2011 7:23 pm

Späť na Tankový klub- fórum

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron